Тут навчаються школярі старших класів усіх шкіл міста, які мають можливість паралельно з середньою освітою отримати одну з обраних ними професій з отриманням первинного робочого розряду.
Старшокласники можуть спробувати свої сили в тій чи іншій професії і визначитися з вибором подальшого життєвого шляху: йти йому працювати за цією професією або продовжити навчання в професійних навчальних закладах.
Тому не зволікайте, запрошуємо юнаків та дівчат пройти курс підготовки водіїв транспортних засобів категорії "С" (вантажні автомобілі масою більше 3,5 тонн).
В нашому навчальному закладі працюють висококваліфіковані викладачі теоретичного курсу та досвідченні інструктори практичного водіння, які постійно підвищують свій професійний рівень, стежать за змінами в законодавстві, дають пропозиції службам Державтоінспекції щодо поліпшення організації дорожнього руху та підвищення його безпеки.
Чому саме водій?
Професія водія є однією з найпоширеніших в країні. Водій є практично в кожній організації і компанії. Залежно від специфіки посади, водії виконують різні функції: водії-експедитори, водії-кур'єри, водії-охоронці, таксисти, перевізники і багато що інше.
Для водія немає вікових обмежень, головне - хороший зір (який перевіряється при планових медоглядах), наявність прав потрібної категорії і знання правил дорожнього руху.
У лавах водіїв рідко виявляються випадкові люди. У цю професію йдуть за покликанням.
Людина, що мріє стати водієм і не зумів відразу реалізувати свої наміри за якихось обставин, надалі обов'язково «приходить» в професію. Тому, щоб не гаяти час почніть навчання якомога швидше, саме для цього і існує наш навчальний заклад.
Більшість водіїв відзначають, що для того, щоб оволодіти професією водія автомобіля просто необхідна спеціальна освіта. «Навчання слід пройти, інакше не поїдеш. Особливо важливо здобуття освіти в умовах постійної модернізації транспорту».
Кожен, хто збирається стати професійним водієм, повинен досконало оволодіти мистецтвом водіння автомобіля. А для цього необхідно не просто знати правила дорожнього руху, а вміти правильно застосовувати їх, постійно аналізувати свої дії на дорозі. Для раціональної експлуатації автомобіля необхідно добре знати його пристрій, правила обслуговування механізмів, агрегатів, приладів.
Деякі водії вважають, що оволодіння професією водія автомобіля - це дар від Бога, і людина, що має цей дар, може і без освіти стати професійним висококласним фахівцем. «Звичайно, теорію знати необхідно, але практичні навички таки важливіше». Однак працевлаштування за даною професією можливе лише за наявності водійського посвідчення на керування транспортними засобами категорії «В» , «С», а його можна отримати тільки після проходження навчання.
Успішному освоєнню професії сприяє наявність інтересу до техніки, технічної творчості, прагнення працювати на машинах.
Професія водія автомобіля висуває особливі вимоги до психологічних і психофізіологічних особливостей людини, а також до стану його здоров'я.
Водієві важливо володіти такими якостями, як пам'ять на рух, увагу на дорозі, швидка реакція і орієнтація.
Високі вимоги пред'являються до такої якості водіїв, як увага. З одного боку, необхідна тривала концентрація уваги протягом декількох годин роботи. З іншого боку, увагу водія весь час перемикається під час руху з одного об'єкта на інший. Особливо необхідно увагу при роботі на будівельному об'єкті.
У водія має бути хороша реакція на несподівані ситуації, які виникають на дорозі, на будівельному об'єкті. Часто вирішальне значення мають частки секунди.
На думку професіоналів, «водієві важлива не тільки хороша координація рук і ніг, а й робота головою». Особливість професійного мислення водія полягає в тому, щоб передбачати дії інших людей, прогнозування ситуації. Необхідність прийняття рішень при аварійних ситуаціях вимагає від водія оперативного мислення та вміння зосередитися.
Професіонали вважають, що «водій повинен володіти хорошим просторовим уявленням, яке допомагає здійснювати маневрування автомобілем, іноді досить складні розвороти на будівельному об'єкті.
Вибираючи професію водія автомобіля важливо враховувати стан здоров'я. Робота не рекомендується людям, що страждають нервово-психічними захворюваннями, захворюваннями хребта, виразковою хворобою, дальтонізмом, епілепсією, мають монокулярний зір і порушення вестибулярного апарату.
Окрім надання профзнань, ми завжди дотримуємось нашої головної мети - навчати і виховувати морально цільних особистостей. Тільки тут ми допомагаємо уникнути помилок нашим випускникам у майбутньому професійному виборі.
Ми пишаємося своїми випускниками, яких за період існування міжшкільного навчально-виробничого комбінату вже більше двадцяти тисяч!
Одне покоління учнів змінює інше, але з кожним роком все більше випускників вступають вчитися або йдуть працювати за тією професією, яку вибрали тут у нас - значить, вони отримали хорошу базову підготовку, яка допомогла їм надалі самовизначитися, а ті навички й уміння, які вони придбали, допомагають їм у житті.
Ми дбайливо зберігаємо і примножуємо наші традиції і разом з тим добре розуміємо, що основа нашого подальшого розвитку полягає в постійному вдосконаленні освітнього процесу.
Враховуючи зміни соціально - економічних умов і вимог ринку, в комбінаті щорічно переглядаються профілі технологічної підготовки школярів.
Пробудити в кожному закладений творчий початок, розвинути ініціативу, самостійність, вміння планувати і оцінювати результати своєї роботи - головна мета педагогічного колективу.
З цією метою в навчальний процес вчителями комбінату впроваджуються нові методики та освітні технології.
Актуальною для педагогічного колективу комбінату є педагогічна підтримка професійного самовизначення учнів, спрямована на формування у них готовності до вибору професії.
Ефективності навчання сприяють:
- Діагностика якості навчання;
- Моніторинг мотивації навчання десятикласників;
- Моніторинг на визначення показників успішності педагогічної діяльності вчителів комбінату.
Аналіз працевлаштування випускників МНВК показує, що 47 % учнів обирають професії, що відповідають профілю навчання. Важливу роль у виборі професії відіграють педагоги - психологи комбінату. Вони організують індивідуальні та групові бесіди, ведуть педагогічні спостереження інтересів і схильностей і тим самим допомагають проектувати варіанти профільного та професійного становлення.